,,Doctor Stranger” – gorzej być nie może

Lista dramomaniaka – rzecz, bez której ciężko byłoby przeżyć.

Każdego miesiąca do swej pokaźnej kolekcji dokładam kolejne tytuły, które moim zdaniem są warte uwagi ze względu na fabułę czy aktora. Niestety, kiedy lista robi się naprawdę długa, ciężko jest wybrać jakąkolwiek produkcję z setek dobrze się zapowiadających. Pewnego dnia nie wiedząc od czego zacząć, postanowiłam pójść za głosem serca i wybrać tę dramę, w której pojawia się jeden z moich ulubionych aktorów. Był to przeogromny błąd.

FORMALNOŚCI.

Tytuł oryginalny: 닥터 이방인
Tytuł (latynizacja): Dakteo Yibangin
Na podstawie: pomysł oryginalny
Gatunek: medyczny, szpiegowski, dramat
Liczba odcinków: 20
Nadawca: SBS
Scenariusz: Park Jin-Woo
Reżyseria: Jin Hyeok
Obsada: Lee Jong Suk jako Park Hoon
Jin Se Yun jako Song Jae Hee / Han Seung Hee
Park Hae Jin jako Han Jae Joon
Kang So Ra jako Oh Soo Hyun

KILKA SŁÓW O FABULE.

Główny bohater, Park Hoon, i jego ojciec zostają wysłani do Korei Północnej. Zadaniem rodzica jest zoperować jej przywódcę i zapobiec konfliktowi. Niestety, mimo udanej operacji, Korea Południowa zdradza owych bohaterów i zostawia ich na pastwę losu w sąsiednim państwie, aby zostali rozstrzelani.

Oczywiście, żeby nie było zbyt dramatycznie i aby drama nie skończyła się na pierwszym odcinku, scenarzysta postanawia uratować dwójkę bohaterów, którzy niestety zostają na terenach komunistycznego państwa.

Kiedy Park Hoon staje się mężczyzną, rozpoczyna studia medyczne w Pyongyang. Z biegiem czasu okazuje się świetnym chirurgiem, posiadającym rentgen w rękach [sic!].

Ale żeby nie było tak kolorowo, producenci sprawili, że główny bohater zakochał się w dziewczynie, która z powodu incydentu zaistniałego w Budapeszcie spada z mostu, przez co Park Hoon pogrąża się w smutku i rozpaczy.

Następnie wraca do Korei Południowej, aby wieść życie ‘’chirurga dla gangsterów”. Mimo wszystko bohater nie może pogodzić się ze stratą ukochanej i zaczyna jej szukać.

Pewnego dnia odnajduje nagrania z obozu pracy, w którym przebywa jego luba. Aby zdobyć pieniądze na jej uwolnienie, trafia do szpitala jako ‘’chłopak od wody” i ‘’przypadkowo” ratuje człowieka. Jeden z lekarzy owego szpitala – Moon Hyung Wook – postanawia zwerbować naszego głównego bohatera do swej ekipy (za niezłą kasę), która będzie walczyć o zoperowanie premiera.

Znalezione obrazy dla zapytania Doctor Stranger kdrama

,,Od dzisiaj, wierzę w przeznaczenie”

Cóż… Nie ukrywam, że ‘’Doctor Stranger” był totalnym niewypałem. Reżyser wraz ze scenarzystą chyba nie mieli zielonego pojęcia, jak wykorzystać pomysł, który był dość ciekawy i oryginalny. Dziury w fabule były tak ogromne i rażące, że aż nie chciało się tego oglądać. Jednakże jestem na tyle upartą osobą, że dalej brnęłam w tę beznadzieję, mimo iż pierwszy odcinek sugerował, abym zostawiła dramę w spokoju.

Od drugiego odcinka nie było tragicznie. Nawet Lee Jong Suk grał niezwykle umiejętnie postrzeleńca, co było dla mnie niezwykłym zaskoczeniem, gdyż nie przepadam za tym aktorem. No i jeszcze Park Hae Jin. Jak zobaczyłam go na ekranie, to aż mi serce ze szczęścia podskoczyło. Miałam nadzieję, że choć trochę on i jego postać naprawią to, co miało być ‘’wielkim hitem”.

Niestety, od szóstego odcinka wszystko zaczęło się walić. Nagle nasz główny bohater zaczął nieźle dramatyzować po odnalezieniu swej lubej. Jak mam być szczera, Lee Jong Suk średnio poradził sobie z graniem emocji. Robił to dość sztucznie, co niestety biło po oczach. Dodatkowo jego ukochana, którą grała Jin Se Yun… No cóż, tragedii nie było, ale jej postać była tak irytująca, że aż miałam ochotę wyrzucić komputer przez okno. Tylko Park Hae Jin poradził sobie znakomicie. Jego postać była naprawdę interesująca i tajemnicza. Szkoda jego talentu.

Znalezione obrazy dla zapytania Doctor Stranger kdrama Park Hae Jin

Dodatkowo chciałabym pogratulować operatowi kamery, bo mimo wszystko, poradził sobie znakomicie.

Jeśli chodzi o wątek szpiegowski, to muszę powiedzieć, że był równie beznadziejny i tak samo pogmatwany jak fabuła. Do tej pory zastanawiam się, jaki był sens mieszania do tego wszystkiego polityki. Sama produkcja byłaby o wiele ciekawsza, gdyby zamienić ją na wersje komediową, gdyż Lee Jong Suk idealnie pasował do roli szalonego doktorka. Dodatkowo byłby to oryginalniejszy pomysł, gdyż jak wiemy, tytuły medyczne są raczej poważne. Pomijając oczywiście amerykańską produkcję ‘’Hoży doktorzy” w reżyserii Bill’a Lawrence’a, którą każdemu serdecznie polecam.

Nadszedł czas, aby powiedzieć coś o zakończeniu, które (uwaga!) było tak samo beznadziejne jak całość. Myślałam, że chociaż ono wywoła u mnie falę emocji i podwyższy moje mniemanie o tym badziewiu. Niestety przeliczyłam się. Ostatni odcinek nudził mnie jeszcze bardziej niż pozostałe.

Bogu dzięki, że po kilku miesiącach powracania i męczenia się obejrzałam ją do końca. Kit z tym, że żałuje jak cholera tych zmarnowanych dwudziestu godzin mojego życia, które mogłabym przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego. Nie radzę wam przeżywać tego samego co ja.

Moja subiektywna ocena: 2/10  

~Specific-person

3 thoughts on “,,Doctor Stranger” – gorzej być nie może

Skomentuj

