NCT 127 – NCT #127 [recenzja]

nct_127_mini-album

Nazwa: NCT #127
Rodzaj: Mini album
Gatunek: Dance, Rap / Hip-hop
Data wydania: 10.07.2016
Wytwórnia: SM Entertainment

SM Rookies interesowali mnie jeszcze na długo przed swoim debiutem, dlatego gdy usłyszałam o NCT, byłam wniebowzięta! Mój entuzjazm trochę ochłodził sposób funkcjonowania zespołu oraz potencjalna ilość członków (nauczenie się imion 40 członków to wyzwanie nawet dla najwytrwalszych fanek i fanów).
Och, nie wiecie, jak funkcjonuje NCT?
NCT (Neo Culture Technology) to zespół o systemie rotacyjnym. W praktyce wygląda to tak, że powstanie mnóstwo subunitów pod szyldem NCT (do tej pory zadebiutowali NCT U, NCT 127 oraz NCT Dream), a członkowie każdego z nich mogą się zamieniać miejscami.

temp_76322ad48aa8dd83d968d4f5fb1fa049

NCT 127 to drugi subunit, który zadebiutował 10 lipca 2016 roku z krążkiem „NCT #127”. W skład zespołu wchodzą Taeyong, Taeil, Yuta, WinWin, Jaehyun, Mark oraz Haechan.
Debiutancki album chłopaków zawiera 7 piosenek, w tym kolaborację z resztą członków NCT, którzy do tej pory zostali przedstawieni publice, ale w składzie NCT 127 się nie pojawili.

Utwór 1 – 소방차 (Fire Truck)

„Fire Truck” to singiel promujący album.
Piosenka ma dość nietypowy… układ? Przy pierwszym przesłuchaniu wydaje się być niezwykle chaotyczna i można sobie pomyśleć, że poszczególne części piosenki kompletnie ze sobą nie współgrają. Jednakże po kilku kolejnych odtworzeniach człowiekowi przestaje to przeszkadzać i zaczyna dostrzegać, że jest to przemyślany chaos.
Najlepszą częścią piosenki zdecydowanie jest rap Marka i Taeyonga (czy ktoś by się spodziewał, iż najmocniejszą częścią piosenki SM’u będzie rap?). Taeyong wygrywa w kategorii głosu, a Mark w kategorii techniki, a razem są jak miód dla moich uszu. Jaehyun i Yuta radzą sobie z rapem trochę słabiej, ale nadal są lepsi niż przeciętni raperzy z SM’u (tak, na was patrzę, Minho i Sehunie!).
Wokalu w tej piosence niewiele, a gdy już dochodzimy do partii Taeila i Haechana, to łatwo da się zauważyć, że ich śpiew bardziej przypomina melorecytację niż śpiew. Umiejętnościami wykazują się dopiero w klimaksie piosenki i powiem wam – Taeil ma głos anioła! Ta wysoka nuta wskakuje do mojego „Top 10 ulubionych wysokich nut”.
Najlepsze zostawiłam na koniec! A przez najlepsze mam na myśli już ikoniczne „whoop whoop” WinWina. Świetnie mu to wychodzi!
A tak na serio – SM, daj mu ze dwie linijki.
Tekst piosenki sam w sobie niczym wybitnym nie jest. Nadal jednak zastanawia mnie, czemu wybrany został wóz strażacki i po co w ogóle został wybrany…

TEKST:
♫ Przyjadę wszędzie, wystarczy, że do mnie zadzwonisz.
Patrzcie, patrzcie, wyglądasz jak dziecko, które bawi się ogniem. ♫

Utwór 2 – Once Again (여름 방학)

„Once Again” to zdecydowanie najweselszy utwór na albumie. Teoretycznie idealnie nadaje się do posłuchania podczas relaksowania się.
Niestety,  jest to najsłabsza piosenka, dlatego też niezbyt często jej słucham. Może nie miałabym o niej tak złej opinii, gdyby nie partia Jaehyuna. Kocham jego głos, ale w tej piosence brzmi niezwykle nienaturalnie i nie mogę go słuchać.
Znowu najlepszą częścią jest rap – Taeyong w tej piosence zdecydowanie lśni i nie raz, nie dwa cofałam piosenkę, żeby jeszcze raz go posłuchać.
Tekst piosenki jest przeuroczy. Opowiada o młodzieńczej, wakacyjnej miłości, do której wielu z nas może się odnieść.

TEKST:
♫ To było gorące lato.
Nie musiałem nic mówić, żeby to poczuć. ♫

Utwór 3 – Wake Up

No i to jest piosenka! SM trochę poszalało i poeksperymentowało z podkładem „Wake Up”. Zdecydowanie poszli w stronę zachodniej muzyki – „Wake Up” to kawałek, który usłyszelibyśmy w radiu i nawet byśmy się nie zorientowali, że to k-pop.
W przypadku tej piosenki nie mam na co ponarzekać – wszystko ślicznie, pięknie wręcz.
Tekst wymaga chwili pomyślenia, ale czymże byłby świat bez teorii związanych z k-popem?

TEKST:
♫ Obudź się jako inna osoba.
Odnajdź wyjście z tego długiego korytarza. ♫

Utwór 4 – Another World

Kolejna piosenka, która sprawia, że NCT są jednymi z najlepszych (jak nie najlepszymi) tegorocznych rookies.
„Another World”, podobnie jak „Wake Up”, ma podkład dość nietypowy dla piosenek z SM’u. Piosenka nie ma słabych punktów, wszystkiego słucha się bardzo przyjemnie.
Jedyna zła rzecz, którą mogę o tej piosence napisać, jest stosunek partii poszczególnych członków, ale cóż – to SM.

TEKST:
♫ Nie chcę się budzić, chciałbym, żeby czas się zatrzymał.
Otwórz swoje serce i wsłuchaj się w nie. ♫

Utwór 5 – Mad City

K O C H A M
Dziękuję, koniec recenzji.
A tak naprawdę to mam tyle dobrego do napisania o tej piosence, że hoho.
W „Mad City” usłyszymy jedynie Taeyonga, Marka i jakieś 10 sekund Jaehyuna. To piosenka typowo hip-hopowa i trzeba przyznać, że chłopcy świetnie się w tej kategorii sprawdzają. Mark i Taeyong pokazują, na co ich stać i to nie tylko jako raperów, ale również jako tekściarzy – sami napisali swoje teksty, a wszyscy wiemy, że SM rzadko kiedy pozwala to robić swoim rookies!
Tekst jest świetny, rap jest świetny – „Mad City” to zdecydowanie mój faworyt z albumu.

TEKST:
♫ To pewnie dlatego dookoła świata mówią,
że Mark jest w stanie zrobić wszystko. ♫

Utwór 6 – Paradise

„Paradise” to bardzo przyjemna do posłuchania piosenka – nic wyjątkowego, ale też nic złego. Mi najlepiej jej się słucha podczas uczenia ze względu na jej dość spokojną, ale jednak nie usypiającą melodię.
W tym kawałku zdecydowanie lśnią wokaliści, szczególnie Taeil. Jak już wcześniej wspomniałam, chłopak ma głos anioła i za jakiś czas na pewno dołączy do grona najbardziej uznanych wokalistów k-popu.

TEKST:
♫ Trzymam cię za rękę,
która jest piękniejsza niż ocean. ♫

Utwór 7 – Switch (ft. SR15B)

W „Switch” usłyszymy jedynie Taeila, Taeyonga, Jaehyuna i znanego z NCT U Doyounga.
Album kończy się przyjemną, dość wesołą piosenką. Po pierwszym przesłuchaniu byłam nią zachwycona, ale z czasem po prostu mi się znudziła. Nie ma w sobie tego „coś”, co zatrzymałoby mnie przy niej na dłużej.

TEKST:
♫ Jestem ciekaw,
co znajdziemy na końcu tej drogi. ♫

To dopiero debiutancki album NCT 127, ale i tak bije na głowę bardzo wiele tegorocznych nowości. Są na nim piosenki (no dobra, piosenka), które bym z niego usunęła i dała do zaśpiewania NCT Dream, ale nie wpływa to na moją ogólną ocenę albumu, który polecam każdemu, kto szuka dobrego kawałka k-popu.

OCENA: 8,5/10

90a83ez

Skomentuj

